Bara på landet...

kan man få se taket på en pick-up fara förbi utanför vardagsrumsfönstret fast det inte finns nån väg där. 
 
och...
 
bara på landet kan man få glassen hemkörd ända in på gården. 
 
 
 
Men tillbaka till pick-upen som for förbi mitt vardagsrumsfönster. Där satt jag i godan ro och tittade på halv åtta hos mig. Ja för en gångs skull satt jag framför tv:n men det beror mest på att jag väntar på att klockan ska bli 21.00 och dags för Jordskott. Plötsligt hör jag ett brummande och när jag kikar ut för att försöka gissa vad det är som låter så ser jag ett vitt skåp tillhörande en pick-up fara förbi. Jag visste ju att herr J inte var hemma. Måndagar spelar han nämligen innebandy. 
 
När jag gick ut för att se efter vad som var på G så visade det sig att grannen ramlat förbi. Det var herr J såklart han ville träffa men när han nu inte var hemma så växlade väl vi några ord istället. Grannen var med och letade efter den berömda borttappade mobiltelefonen i lördags innan jag blev involverad.
 
Lagom tills grannen åkt igen och jag parkerat mig i soffan igen så hörde jag ett melodiöst tutande utifrån.
 
Och eftersom det var tomt i frysen på glass så tyckte jag det passade bra att fylla på lite.
Vi bor lite avsides till, men stadigt varannan (på sommaren varje) vecka svänger glassbilen förbi den extra rundan.
 
Jag har fått ont i min högra arm/axel. Jag misstänker att mitt brottande med borstmaskinen är en bidragande faktor. Iallfall tog jag en kort promenad med stavarna nu på kvällningen för att försöka få igång blodcirkulationen. Jag gick bara en liten bit på grusvägen och sen upp på ett kalhygge.
Det har blåst rätt rejält de senaste dagarna och jag såg direkt spår efter vindens framfart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0