om att vara inte som alla andra

Alldeles nyss skrev jag följande i en grupp om HSP som jag är med i på fb: 
 

"När ekorrhjulet snurrar fortare än vad jag egentligen mäktar med så klarar jag inte att sålla informationen som strömmar över mig.

 

Idag var en sådan dag där jag kände mig som om huvudet var en antenn till en radio och ni vet hur det är ibland när det hoppar mellan stationerna? När man får in AM-bandet istället för FM och det bara är ett gytter av surr.

 

Eller som att jag hade en tratt som samlade upp ALLT i en salig röra och pressade in det i hjärnkontoret.

 

Eller som att stå mitt i ett vattenfall utan att kunna göra annat än att bara stå där och ta emot vattenmassorna.

 

Idag har jag inte kunnat fokusera och känslan inuti mitt huvud har varit som en surrande bikupa. En känsla av statisk elektricitet. Ett brus som lägger sig som ett störningsfilter där allt som sägs till mig eller som jag behöver uppfatta nästan försvinner i mängden.

 

Mindre bra eftersom jag jobbar inom hemtjänsten och jag måste ju kunna snappa upp om nån informerar om något viktigt som hänt hos nån brukare till exempel.

 

Usch vad jag ogillar när tankarna fastnar i sirapsgegga.

 

Nu ska jag iaf försöka sova och ladda om för en ny och förhoppningsvis bättre dag på jobbet imorgon." 

 
 

Kommentarer
Postat av: Petra Johansson

Coola bilder! :D

Svar: Tack :)
Kalla mig M

2014-10-10 @ 02:30:00
URL: http://solskensglad.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0