Snabba puckar

Besöket hos doktorn tog sisådär en och en halv minut tror jag... och den kvinnliga läkaren sträckte fram en hand som var slappare än en död fisk när hon hälsade och "tog i hand". 
 
Men jag fick väl sagt det jag ville ha sagt och prover skulle hon fixa. När jag kom in dit för att lämna lite blod så konstaterade sköterskan att ett av proven skulle tas senast klockan 10.00 och nu var hon snart 11.30 sååå. 
 
Det slutade med att jag ska komma tillbaka imorgon och lämna alla proverna istället. Jag som är stickrädd grät väl inte för det direkt. Halsprovet kunde jag lämna på en gång iaf. 
 
Så nu blir det snabba puckar imorgon. 9.00 har jag naprapaten och före det måste jag ha varit förbi och lämnat lite blod dårå.
 
Men skönt o få en ordentlig uppkoll. Jag sa extra till om järnvärdet och mina restless legs så B12 ska också kollas. Och sköldkörteln. Och får jag sen en genomgång av naprapaten så kanske jag kan börja känna mig som människa igen. 
 
Men förutom att läkaren hälsade slappt så förundrades jag lite över väntrummet. Folk som sitter däri alltså... man får se det mesta. En unge hade en chipspåse som den åt ur och plötsligt for den på golvet så hälften av chipsen ramlade ut på mattan. Mamman sa åt ungen att plocka tillbaka dem i påsen. Först sa hon bara så men sen kom hon väl på att det var äckligt så då behövde ungen bara lägga tillbaka de som låg överst. Och resten skrapade hon ihop och slängde. Huh!?!
Jag hade för det första inte låtit ungen ha påsen med sig in där tror jag. Och för det andra om jag nu ändå låtit ungen ha påsen med och den tappat ut innehållet så hade jag INTE tillåtit att den åt av det som legat på golvet. Eller ens la tillbaka nåt av det. Vårdcentral, väntrum, sjuka människor, smutsigt golv och skor som trampat i allsköns äckel. Men det är ju jag det. Aningens lite bacillskräck efter mina år som uska i hemtjänst med infekterade sår som såsar o annat guck.
 
Och bara för det så väljer jag att avsluta blogginlägget med några bilder från när jag var o städade hos en gullig tantalona förra veckan. Vill du ha kaffe frågade hon när jag börjat dammsuga. Ja en snabb kopp hinner jag med sa jag för jag vet att hon är social och hemmet var så renligt att jag inte riktigt vet VARFÖR jag skulle städa till att börja med. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Gahh!! Chipspåsen - tala om bakteriehärd *ryyyyser*

Hoppas du känner dig bättre snart !

2014-11-19 @ 14:40:44
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/
Postat av: Helen

Alltid lika intressant att sitta i väntrummet på VC, man får både se och höra mer än man vill

2014-11-24 @ 07:30:28
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0