Ännu en vecka utan uppdatering

Jag har varit förlamande trött den här gångna veckan. Har haft svårt att komma upp på mornarna och jag har slocknat som en klubbad oxe på kvällarna. Tyvärr framför tv:n och sen har jag masat mig upp och gjort mig iordning för kvällen men då är ju liksom sömnen lite störd och det tar en stund att komma till ro igen.
 
Nu är det iaf ledig helg. Och jag ska försöka ladda mina batterier ordentligt. 
 
Just nu poppar jag upptempolåtar på youtube.  
 
Hörde på lokalradion igår om en park- och trädgårdsdag i Säter. Vill åka dit men vet inte om jag har nåt sällskap och det är mindre kul att åka själv på såna saker. Fast å andra sidan så får man ju göra precis som man vill om man inte behöver ta hänsyn till nån annan.... hum
 
Igår var det en trolsk dimma över gården
 
På jobbet har vi inte haft så bråda dagar vad gäller kunder direkt. Vädret har ju varit blött sååå ...
 
Vi har roat oss ändå. Eller ja. Haft nödvändigt underhåll för oss. Plockade om i växthuset och snyggade till lite.
Blev ett lite mer romantiskt möte med murgrönor och vita dubbla våreld i framkant. Och doftrankor som skänkte ljuvlig doft så alla som ändå hittade in till oss utbrast lyriskt om doften.
 
Apropå dofter ...
Ett annat nödvändigt underhåll är ju att göda växterna så de inte ser bleka o emliga ut. Chrysan funkar ypperligt för det men har en mindre angenäm doft kan man minst sagt säga. Hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0