inget att förlora - allt att vinna

Okej...
 
X antal dagar har förflutit sen senast.
 
Vad har hänt sen sist?
 
Vad har inte hänt???
 
 
 
Massor!!
 
 
 
Idag var hursomhaver sista arbetsdagen innan jag prövar mina vingar på nya äventyr.
 
Jag hade lovat att baka bananchokladmuffins och bjuda på. Så på förmiddan gjorde jag det. Och en hel hög med lediga arbetskamrater ramlade in för att få fika en stund med mig. 
Ja tre iaf. Hahaha resten jobbade ju typ redan.
 
Klev in på lokalen och det första som mötte mig var den här synen.
 
Sen tog jag min planering för att kolla hur dagens jobb såg ut. Då fick jag se det här 
Ett personligt meddelande bland alla jobben
 
Då började jag nästan (men bara nästan) gråta.
 
Sen har jag spenderat jobbkvällen med att säga hejdå till en hel massa brukare.
 
Innan jag åkte hem städade jag ur mitt skåp och min hylla i kylskåpet och i skafferiet också. Så tiden rann iväg och 45 min efter att jag slutat kunde jag äntligen rulla ut från den ena byhålan mot den andra byhålan. För sista gången på ett tag...
Passande väderlek till hur det kändes.
 
Missförstå mig rätt. Jag är så exalterad att börja ett nytt jobb men ändå är det galet vemodigt att lämna det här bakom mig. OM så bara för några månader.
 
Som jag skrev till min syster på instagram: jag har inget att förlora men allt att vinna.
 
Och på måndag är det här min nya verklighet
Fattar ni att jag ska få leva min dröm. Jag som älskar blommor ska få hålla på med det och få betalt också.
Kommer lära mig massor
 
 
 
(som vanligt är de små miniatyrbilderna klickbara till större)

Kommentarer
Postat av: Stina

Så spännande med nya jobbet, förstår att det känns vemodigt att lämna det gamla - men vilken härlig grej du byter till ! =)

2014-03-08 @ 08:16:42
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/
Postat av: Anki

Du gör det andra bara går åh tänker på, byter jobb.. Åh byter till nå du verkligen är intresserad utav, det är styrka de.. Du är grym syster Malin, glöm aldrig det. <3

2014-03-08 @ 16:06:17
URL: http://iknna.blogg.se/
Postat av: Helen

Lycka till, så otroligt häftigt och härligt att få förverkliga en dröm

2014-03-09 @ 07:14:16
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0