tokiga drömmar

Blev en middagsslummer idag.
 
Drömde så tokigt innan telefonen ringde och väckte mig.
 
Jag drömde först att det var nån tillställning där det bland annat skulle lottas ut en massa grejer och det var pennor bland annat. Så fanns det hundratals små små namnlappar som skulle sorteras och sättas på pennorna och först tänkte jag göra det men jag var så nyfiken på det andra så jag struntade i det för stunden. Det var hur mkt godis som helst också. En kille som jobbar som vikarie hos oss i hemtjänsten var där och han missuppfattade uppdraget och började lägga allt godis i godispåsar för att han trodde det skulle lottas ut. Och jag som inte var säker på om det kanske var rätt eller fel gick fram och protesterade. Mest protesterade jag för att jag ville inte att godiset skulle försvinna från bordet. Iaf så gick jag för att byta om till träningskläder och på rummet satt en liten gumma i en rullstol och jag skulle plötsligt hjälpa henne till sängen. Hon sa att hon skulle åka hem snart och hon var 22 år och utbildad sjuksköterska så hon visste nog minsann hur det skulle vara. Jag försökte förklara för tanten att hon var 82 och nog hade en urinvägsinfektion för hon hade kissat ner hela golvet.
När jag kom ut till de andra hade jag glömt att byta om och då insåg jag att det var vårruset vi skulle göra. Och de som jag hade omkring mig var gamla klasskamrater. 
 
Sen ringde telefonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0