Slow motion

Ja idag har jag rört mig i slow motion mest hela dagen... som jag sa så la jag mig och somnade om. Drömde sjuka drömmar som jag inte minns och när jag väl pallrade mig ur sängen så var jag ändå inte pigg. 
 
Har rört mig som en sömngångare och det har inte hänt mycket här hemma idag inte. 
 
Två adventsstakar har jag flyttat från sina fönster och gett blommorna i köket ett välbehövligt fotbad med tillhörande duschning. Och plockat ur en diskmaskin och fyllt den på nytt.
 
Ja det var väl i princip allt. Heh
 
Nu lagar jag mat och slow cooking får en ny innebörd i och med att jag fortsätter röra mig som om det var straffskatt på att skynda sig.
 
Tanken är att det nångång i kväll ska bli thaiinspirerad mat och så hade jag en hel bit fläskkarré som jag vill göra pulled pork på. Den åkte nyss in i ugnen och ska ju stå där i minst 4 timmar. 
 
Såååå om jag bara får tummen ur och sätter lite fart (hah) så kanske jag får till den där thairöran också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0