O är du snäller så kan du få... men är du stygger så får du gå

Igår gjorde jag inte många knop alls kan man säga. 
Jag sov
o så sov jag lite till
och för att toppa det hela så sov jag ännu lite mer.
 
Jag var nåt så ohemult trött igår att det fanns inget annat på världskartan liksom.
 
Idag jobbar jag kvällspass och eftersom jag sov så mkt igår så var jag rätt pigg i morse. Drog igång att baka muffins till apt (arbetsplatsträff) som vi har idag på em. 
 
Bananchokladmuffins blev det
 
Sen fick jag för mig att baka en omgång med muffins till
 
Det blev vanliga vaniljmuffins fast istället för mjölk tog jag jordgubbsyoghurt som vätska.
 
Min elvisp valde såklart att tacka för sig när jag vispade andra vändan med ägg och socker så det fick bli ballongvisp istället. Gissa om det kändes i mina träningsvärksarmar.
Så nu har jag två påsar med vardera 14 muffins i.
Började gnola på "en sockerbagare" när jag packade ihop dem.
 
 
 
För att baka egna bananchokladmuffins gör du såhär
2-3 ägg (beror på storleken)
2 dl socker
½ dl kakao
2½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1½-2 mogna mosade bananer
1 dl mjölk
75 g smör
 
vispa ägg o socker pösigt
blanda ihop alla torra ingredienser och rör ner i äggvispet
rör i bananmoset och häll i vätskan och det smälta fettet, rör om
häll i muffinsformar (ca 18 st)
grädda 200 grader i 15 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0