jobba äta sova dö? träna vs sjuk

Den här dagen har spenderats mestadels i sängen.
 
Jag har dragit på mig nån sjuka igen. Förkylning såklart... ont i halsen har jag och näsan börjar bli lite snorig också.
 
Förbaskat jäkla skit alltså...
 
I torsdags tränade jag. Dubbelpass. Först ett pass med zumba där jag tog ut mig rätt bra konditionsmässigt. Det är tempo minsann. Och så roligt att röra sig i takt till musiken. 
Sen direkt på det så körde jag ett pass coremix där jag fick köra slut på lite muskler. 
 
Precis som jag hade misstänkt var det ett perfekt upplägg även om jag såg mer än lovligt slut ut efter zumban. Jag blir ju röd som en tomat så fort jag anstränger mig så folk tror att jag är mer slut än jag är.
 
Jag hade sen räknat helt kallt med att jag var ledig tre dagar på raken eftersom det står så på mitt schema men lilla glömska jag hade glömt en liiiiiten liiiten detalj. Jag hade visst tagit åt mig ett extrapass på jobbet igår. 
 
Upptäckte det när jag blev väckt av telefonen och samordnaren som frågade om jag hade glömt det. Ja sa jag sanningsenligt. 
Hur lång tid behöver du för att komma?? Kan du ta längre pass än vad som var sagt från början??? Det fattas folk.
 
Ja vad säger man??? Jag kastade på mig kläder, snodde ihop frullen lite snabbt och tog med mig i bilen, tog matrester från kvällen innan i en plastpåse (ja jag hittade ingen ren matlåda i farten) och blev bara en timme sen ut på första jobbet. Håhå.
Lagom till lunch hade jag jobbat mig ikapp och tro mig när jag säger att det inte var nån lätt bedrift då jobben låg tjoff tjoff tjoff på varandra. 
En halvtimmes lunch bara dessutom och sen hade jag stressen hängandes kvar i kroppen resten av dagen.
 
Min tänkta lugna alla hjärtans dag blev inte så lugn o perfekt som jag hade tänkt mig. Men det blev bra på kvällen iaf.
 
Herr J och E hade shoppat blommor o choklad åt mig som väntade när jag kom hem. Och sen åt vi tacos och hade en lugn kväll. E och jag tittade på ett par avsnitt av Supernatural på netflix. Vi har sååå lika humor den ungen och jag. Haha sådan mor sådan dotter kan man lugnt säga. Vi asgarvade åt när grabbarna i serien konstaterade att det inte var läge att lämna en "shapeshifterbaby" på ett barnhem eftersom personalen skulle flippa när ungen som var mörkhyad vid tillfället rätt vad det var skulle se ut som en asiat.
 
Idag har jag då som sagt var spenderat mesta tiden i sängen sovandes. Med en gosig katt strax bredvid
 
Men mot kvällningen skjutsade jag E till stationen. Hon är bjuden på 18-års fest hos en klasskompis.
O senare i kväll ska hon hämtas i V-ås också.
 
Fördriver tiden med att baka banoffepaj Leilastyle. Men jag skippar de brända mandlarna :)
 
Det är ju ändå lördag. Och jag hade tänkt baka den redan igår men orkade inte. 
 
 
Klicka på miniatyrerna för att se i större version
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0