baka liten kaka

Jag fick för mig att jag skulle baka nu på kvällskvisten.
 
Hmmmm ja ...
 
Bananchokladmuffins gick ju bra men sen fick jag för mig att jag skulle göra jordnötskakor. Och jag sökte på recept i en facebookgrupp jag är med i. Första receptet som dök upp lät ju enkelt och eftersom det tydligen skulle stå på burken (om man köper rätt märke förstås) så tänkte jag att då är det nog busenkelt som det ser ut.
 
Håååååhåååååå nja, om vi säger såhär: man KAN göra pannkakskakor med jordnötssmak. De såg så fina ut när jag tog ut dem men si de sjönk ihop och blev plattare än plattast. Och ärligt talat var det inte ens gott. Bara sliskigt. Uäck.
 
Jag borde hållit mig till det jag tänkt allra först, hallongrottor. 
 
Nu har jag bara illamåendekänsla efter att ha provsmakat ett par. Haha ja första var från provplåten där jag insåg att temperaturen var för hög.
 
Vad gör man med 45 jordnötskakor som inte är goda?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0