talande tystnad

Har inte haft nåt att säga så...
 
Ledig söndag och den har jag tillbringat utomhus det mesta.
 
Röjt lite i rabatterna och började mocka ur en hästhage. Men hujeda vad det är mkt, och vad det tar tid. Men så är det väl när jag ignorerat högarna hela förra sommaren. Hoho
 
Apropå att byta jobb o helt plötsligt stå i butik gör att man ser många gamla bekanta som hajar till o man ser hur de rådbråkar minnet om varifrån de känner igen mig. 
Anhöriga till brukare i hemtjänsten tänker jag då främst på.
Igår ramlade det in en man o både han o jag letade febrilt i våra minnen. Till slut frågade han; hur känner jag igen dig på för vis...
Hahaha jag sa att jag tänkte samma sak men i samma ögonblick ramlade poletten ner. En son till en man vi vårdade för nåt år sen. 
 
Jag blev så glad när jag såg att  pippilotta anlänt och sprang omkring på min gräsmatta och vippade på stjärten - ja sädesärlan var det som anlänt alltså.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0