tankar medan skymningen faller

Det surrar i mitt huvud
 
känns som om det myllrar i min panna
 
Statiskt brus
 
Myrornas krig 
 
i min hjärna
 
Vill samla ihop mig och få tankarna att hålla sig på mattan
 
Håller händerna för ögonen och fingrarna över pannan, försöker trycka in allt som strålar utåt
 
pannloben har visst en radar inmonterad, hur stänger jag av?
 
Trött, borde sova, vill så mkt mer av dagen, orkar inte, hinner inte
 
Läser en text om adhd, tänker ifall det är sån jag är, kluven, ofokuserad, lättdistraherad 
 
någon som beskriver hur struktur hjälpte henne
 
inser att det är ångest över att tiden springer i förväg, jag vill så mkt men orkar så lite
 
jag vill ha all tid i världen att göra vad jag vill 
 
men imorgon ringer klockan och tvingar upp mig, mot jobbet, mot plikten, mot...
 
delad tur, hela helgen borta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0