jordnära

Har längtat hem till min trädgård mest hela dagen.
 
Vissa dagar är det bara så. 
 
I mitt huvud brusar det som dålig mottagning på radion och när jag försöker koncentrera mig känns det som när en liten vilsen fågel har kommit in i ett hus och flaxar runt för att hitta ut men bara törnar in i väggar och fönster.
 
Då finns bara en bot.
 
Att jorda mig. 
 
Jag måste gå ut barfota i gröngräset och känna friden landa inombords.
 
Gräset kittlar mina tår, jag stänger mina ögon och låter skogens och trädgårdens egna ljud påminna mig om här och nu.
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Att borra ner fötterna i gräsmattan och bara stå där och känna lugnet är ett måste

2013-06-01 @ 22:48:05
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0