naturligt insektsmedel

Nu har jag fått tummen ur och beställt hem eteriska oljor efter att ha blivit inspirerad. Jag ska på intet sätt ta åt mig nån ära att ens ha kommit på idén med sammansättningen eller ingredienser utan kika in här hos Sparvöga
 
Lillen är rätt hårt ansatt av de flygande odjuren. Både dagtid och nattetid. Bromsar på dagarna och myggen kan sitta i horder över hela hästen så när man stryker med armarna efter hans sidor så blir han alldeles randig av blod. Knotten sätter sig också i stora flockar främst i pälsvirvlarna. 
 
Dallas å andra sidan är mer angripen kring öronen. Han brukar bli så irriterad att jag måste försöka hitta en luva åt honom men han är så petit den lilla köttbullen. Nej i år är han fin i hullet och inte alls så lik en köttbulle.
(arkivbild)
 

Kommentarer
Postat av: Viveca

Hej!

Hoppas att det funkar. Jag har inte heller kommit på detta själv. Google har hjälpt mig;)

Ska ta mig i kragen och göra en tidsstudie med. Tror att Citronella gör det mer potent och skyddar dessutom mot fästingar. Bromsarna har dykt upp nu. Äckliga djur och envetna. Men de verkar sky medlet i alla fall om man sprayar rikligt och gärna direkt på dem...(usch vad jag är taskig...)

Svar: Äsch, på bromsar kan man inte vara taskig... de gör så förbaskat ont när de biter en
Kalla mig M

2013-06-20 @ 13:38:37
URL: http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0