tankar i natten

Ibland rusar tankarna iväg
 
Och ibland känner jag mig så ensam
 
Den värsta ensamheten är den man känner mitt i en folkmassa men ingen att känna samhörighet med
 
Självvald ensamhet är skön men när man inte får välja själv så svider den
 
Förnuft och känsla
 
Mitt förnuft säger åt mig att inte vara så larvig och barnslig
Min känsla säger att förnuftet kan dra nåt gammal över sig 
 
Jag hatar när känslan och förnuftet är osams med varandra
 
Jag unnar alla att vara glada och att ha trevligt
men en liten tagg över att jag känner mig ensam och  bortglömd finns där ändå
 
Förnuftet säger också att jag HAR haft semester och en hel massa skoj
Känslan säger att det var då och nu är nu
 
Kanske borde jag ha dragit på mig finaste stassen och dansat ut i natten med älvorna, virvlat runt på ängarna med nattens ljumma vindar omkring mig. 
Jag har identifierat min oro i kroppen
Nu ska bara förnuftet tala vett med känslan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0