konsten att njuta ända in i kaklet

ja typ
 
Sista semesterdagen 
 
Vaknade av åskan tidigt i morse. Vinglade ur sängen halvvaken för att dra ur telefon, internet och tv och så väckte jag kidsen så de fick dra ur sina elektroniksaker. Vinglade tillbaka i sängen snabbt som attan och somnade om. Kände att man blir illamående av att rusa upp ur sängen och försöka hålla kontroll på kroppen fast man egentligen fortfarande sover.
 
Vaknade igen när regnet strilade ner utanför eftersom sovrumsfönstret stod öppet. Lukten av regnet gjorde mig nostalgisk och väckte samtidigt en ilande strimma av ångest eftersom lukten påminde om första skoldagen på hösten när man gick på låg- och mellanstadiet.
 
När jag väl pallrade mig ur sängen hade regnet slutat falla. 
 
Städat på höloftet och fått hem de två första rundbalarna. Resten kommer pö om pö
Haft besök av syster yster och hennes sambo. Hon var ute och övningskörde och snart har hon kortet i sin hand
Plockade av de första mogna hallonen för året
Tog en cykeltur till sjön och plockade ihop en liter saftiga hjortron och har kokat sylt av dem nu. Såg solen gå ner över sjön och när jag cyklade hem frossade jag i dofterna från solmogna smultron i vägkanten.
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Oh, tänk att kunna plocka hjortron =)

Svar: Ja jag är så glad att jag har en liten myr på gångavstånd från min gård. Tänkte bjuda över svägerskan som flyttat hit från Göteborgs skärgård att komma o plocka. Hon har aldrig smakat sylten ens om jag minns rätt. Än mindre plockat hjortron.
Kalla mig M

2013-07-15 @ 07:55:42
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0