Danmarksresa del 2

På onsdagen tänkte vi oss en tur till Skagen men på vägen upp dit stannade vi vid en sandbegravd kyrkogård och en fyr som var de enda kvarvarande resterna av ett samhälle som sandflykten gömt.
Den här stenen berättar om några sjömän som offrade livet när en båt kapsejsade (om jag förstod texten rätt)
Först stannade vi vid kyrkogården och sen åkte vi till fyren.
 
Det var helt otroligt. Jag hade inte väntat mig nåt dylikt. Sanddynerna tornade upp sig och det liknade faktiskt en öken. 
 
Det var rejäla kullar och flåset fick sig en genomkörare
Utsikten var helt outstanding
Det blåste på bra där. Och jag hade sand på ryggen, mellan tänderna, i håret, i öronen och massor i skorna när jag kom ner därifrån.
 
Sen drog vi till Skagen
Det blåste på bra från Kattegatt men från Skagerrak såg det ut såhär
Det var en mäktig känsla att stå så att två olika hav möts. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0