same same but different

När den lilla människan gör fel så får man snällt betala
När en större institution gör fel så.....?
 
E skulle till tandhygienisten idag för en uppföljning. Vi var där förra veckan och fick en ny tid idag.
Eftersom att jag jobbade så fick hon åka bussen in till stan. En bussresa som hon fick betala med sms-biljett eftersom att skolbusskortet inte gäller på jullovet.
 
Hon hade tid vid 16.00 så jag åkte in efter jobbet för att ta med henne hem sen.
 
När jag var nästan där ringde hon och meddelade att hon setat i väntrummet i 40 minuter nu och ingen hade ropat upp henne. 
 
När jag kom fram gick jag in och ropade efter nån vid disken. E ville inte själv.
 
Sköterskan blev mäkta förvånad då tandhygienisten inte ens jobbade den där dagen och när hon kollade i datorn kunde hon inte finna nån bokat tid öht.
 
Men E hade mobilen där ett bekräftelse-sms fanns att hon var välkommen bladibla...
 
Såååå hur i hela friden kunde vi få en tidlapp med oss förra veckan utskriven från hennes dator och ett sms som ramlade in typ igår eller så men att hon inte fanns med idag?
 
Irriterande är det ju med tanke på att när sonen uteblev från ett besök i höstas så ramlade det in ett krav på 100 kr för uteblivet besök.
 
*mutter mutter*
 
Hon fick två tandborstar och en tandkräm som kompensation. Men inte fasen motsvarar det en hundring heller.... 
 
Ska det va så ska det... kan jag ju tycka i min småaktighet... 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så är det väl alltid :(

2013-01-03 @ 19:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0