-_-

Tröttheten sköljer över mig där jag sitter i bilen på väg hem genom ett vitt landskap
Vitt på vägen, vitt på sidorna, ibland vet jag inte vad som är väg och vad som är snöfyllda diken
Ishalkan som var när jag åkte till jobbet har ersatts med snö som förblindar
 
Äntligen den sista vägsnutten hem
Orörd snö ligger som ett vitt täcke
Ett pärlband av tassars spår ringlar fram över vägen
10 meter rakt fram och sen en sväng över vägen och tillbaka
10 meter sirliga s-bågar och sen en vända över snövallen 
5 meter orörd snö
Sen kommer pärlbandet tillbaka
10 meter rakt fram och sen en sväng
Räven vet vart den ska men lukterna lockar och lurar
Vid gärdet svänger räven av och jag får vara först att lämna mina spår på vägen som leder mig hem
 
Hem där jag ska vila inatt och sen vända åter imorgon
Tillbaka till jobbet med gamla och sjuka
Trötta och Pigga
Åter en dag att fylla med det som är gott och värdefullt för nån
Möten mellan gammal och ung, äldre och yngre
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0