yes - heja mig

Jag är nöjd med min dag träningsmässigt
 
Först gick jag en låååång promenix
 
Mitt mål var att gå så långt som möjligt på så kort tid som möjligt.
Rickos mål var att nosa på så många kissfläckar som möjligt på så lång tid som möjligt
 
Det går inte riktigt ihop dårå
 
Men det blev en lång fin runda. Första kilometern gick snabbast och sen höll jag ett ganska bra tempo trots att Ricko gjorde sitt för att bromsa o lukta.
 
När jag närmade mig halvmilen så började jag känna mig hög på att gå... då kände jag ett härligt flow och allt var bara underbart.
 
Sen vid sisådär 8 km så började jag snarare bara längta tillbaka till bilen och då gick jag för att komma framåt.
Ricko var nöjd efter 6 km och sen började han på att sacka. Gammelbenen tyckte nog att det räckte vid det laget. Men jag hade förberett med några frollar och lite mutor gav energi till trött hund.
 
Så allt som allt blev det en runda på 9 km och det tog mig en och en halv timme ganska precis.
 
Sen åkte jag och handlade och efter det våldgästade jag min bror och svägerska. De hade huset fullt med sjuka barn så det förvånar mig inte om jag nu dragit på mig nån mer baskilusk. Men men... 
 
Ricko charmade Victor som matade hunden med frolic tills ögonen gick i kors på den matglada schämthunden.
 
Sen for jag till syrran när hon hade slutat jobbet. Pandan satt på rummet och hörde inte att jag kom... så när syrran hade ropat ett par gånger att maten var klar och hon inte reagerat så gick jag upp och sa att maten var klar. Först sa hon bara; jaja för hon trodde att jag var syrran men när jag tände taklampan och sa hej så studsade ungen högt. Hahaha kul och busa lite
 
Iaf så skjutsade jag Pandan till simträning och sen for jag och syster till idrottshallen och så lyckades vi skriva upp oss på de två sista platserna på BoxAerobicsen. 
 
En timme aerobics med luftboxning kändes vill jag lova. Undrar om mina ben kommer att bära mig alls imorrn. Haha
Det var mkt benstyrka som tränades även om vi också tränade mage och rygg. Skönt hursomhaver... och jag blev taggad att köra fler gånger.
 
men då ska jag fasen INTE glömma vattenflaskan... nu har jag glömt den TVÅ gånger på raken (afrodansen i förra veckan var första gången). Fy fy
 
En svettduk ska jag nog försöka komma ihåg att ta med också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0