did you know

Jag måste erkänna att jag är en sån där person som har en förmåga att skjuta upp saker och ting.
 
Jag blev ju sjukskriven i november för att jag kände själv att jag höll på att rusa in i väggen. Det krånglade för läkaren när hon skulle skicka mitt  sjukintyg till försäkringskassan och hon sa att jag skulle få skicka in det själv istället. Som på den gamla goda tiden...
 
Tiden gick och jag hade kopierat mitt original men inte fått tummen ur... det ramlade in en blankett från fk som de ville att jag skulle fylla i. De sa inget om nåt läkarintyg.
 
Sen har det där jäkla papperet åkt med mig hit och dit och jag har förträngt det... ikväll fick jag iaf tummen ur och fixade mitt bank-id och kollade upp på mina sidor på försäkringskassan. Då hade ju för 17 mitt intyg kommit elektroniskt iaf.  Nu ska jag bara ta mig i kragen och fylla i och skicka in. Så kanske jag kan få nån krona retroaktivt för att jag var hemma och sjuk. Såvida de fortfarande godkänner såna saker... nu för tiden kanske man mest bara ska jobba på tills man exploderat och svosch inte kostar mer pengar för samhället?
 
Detta kan arkiveras under "onödiga fakta"
 
o nu måste jag ju också erkänna att jag har sovit mig så pigg att jag inte orkar gå o lägga mig... fast jag är fortfarande för trött för o orka göra nåt. moment 22 kallas det visst
Kanske att jag kan orka plocka ur diskmaskinen och fylla på med nytt skitigt material så kan den få jobba inatt när alla borde sova fast minst 2 fjärdedelar av familjen är uppe bara för att... den enda som varit duktig hittills på den fronten är herr J som bäddat ner sig.
 
E har också varit duktig idag. Hon har fixat hästarna hela dagen. Tack o bock
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0