Vaaauuuu

Jag lyckades glömma bort att jag hade bokat utvecklingssamtal med unge herr J's lärare igår. 
 
Smart, verkligen smart
 
Men efter en jobbhelg så var jag inte direkt den alertaste personen igår. Speciellt inte som jag jobbade då med och min lediga dag efter jobbhelg infaller först idag - tisdag. Jag har räknat ut att mitt totala antal arbetade timmar på perioden från måndag 22 april - måndag 29 april är 59 timmar. Inte undra på att jag är lite tlött o mosig i hjärnan.
 
När jag sen jobbat klart för den här veckan också så har jag gjort 83 timmar... och då är övertiden inte medräknad. Förra måndagskvällen kom vi inte från jobbet förrän vid 23 och vi slutar 22.
 
Så igår kände jag att jag hade sömnbrist deluxe. Jag slocknade efter kvällsmaten som visserligen inte kom igång förrän sent eftersom jag först var tvungen o hämta Herr J från jobbet eftersom han blev påkörd i en rondell för ett tag sen och igår var det dags att få bilen fixad så han satt fast i Heby. 
 
Jag har dessutom ont i min vänstra hand efter att jag gick o fixade i hästhagen i söndags. Det var inte bra att gå o banka stolpar. O ändå var det bara en handfull stolp jag slog ner. 
 
Idag blåser det snåla vindar och jag funderar på om jag ska krypa tillbaka under täcket och slumra ikapp lite till. Känner mig lite mosig nu med. 
Ska se om liten katt vill följa med och gosa en stund. Fast förmodligen vill han inte det. Han är lite restriktiv med gos på det viset. Helst ska han ligga nån dm ifrån.
 
Om orken och inspirationen infaller så kanske jag tar ut en ponny på tömkörningspromenad lite senare. Isåfall tar vi nog vägen om skogen ifall det inte är sjö överallt förstås.
 
Det var inte meningen att det skulle bli ett sånt gnällinlägg men nu är det nedtecknat så nu får det väl stå
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0