nyfniken

Jorå... jag har stavat rätt... jag menar nyfniken med ett N i mitten. 
 
Telefonen ringde nyss... en granntant ringde och undrade hur det var med min far. Och jag kände bara att hjälp!!
 
Jag bara väntade att hon skulle fråga om jag möjligen kunde hjälpa med det och det nu när min far inte längre kan vara behjälplig. Men den frågan kom aldrig. Men jag har gjort en mental notering om att det telefonnumret kan betyda trubbel "in the future"
 
Däremot ville hon genast skvallra om en brukare jag har. Hon försökte med att denne brukare minsann sagt när de var på korttidsboende samtidigt att h*n hade mig som personal. Hah, bullshit tänkte jag... för brukaren kom direkt från kortis till nya hemmet på den orten jag jobbar på och hade aldrig träffat mig innan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0