man måste nånstans börja

och idag var väl en lika bra dag som någon annan dag.
 
Utöka promenaderna till löpning. 
 
Ska jag genomföra vårruset och tjejmilen måste jag ju ha några kilometer i benen innan kanske...
 
Idag fick det bli intervallträning.
 
Först uppvärmning med en rask hundpromenad. Men redan där tjuvstartade jag lite med några meters löpning inbakat här och där... hunden var lagom imponerad. Springa på koppelpromenad lixom. Då ska man ju läsa tidningen, bah.
 
Sen fick upplägget bli som sådant att jag joggade så långt jag kunde och när jag flåsade som en blåsbälg så gick jag en stund tills jag fått ner flåset på lagom nivå och sen joggade jag igen. 
 
Sträckan blev inte lång så nästa gång får jag ta en annan sträckning tror jag ;)
 
Funderade ett tag på om jag skulle göra idioten-rusningar upp för backen till vattentornet men jag valde att bara göra en (1) sån avstickare upp. 
 
När jag skjutsade E till tåget så kändes det lite motigt dock... för där utanför bilen strilade regnet ner utan pardon. Men jag tog rundan på affären först (för o slippa gå genom en affär med ett fejs som är rödare än ett stopplyse) och då hann regnet sluta. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0