Härliga lediga soliga lördag

Vilken härlig dag det är 
 
Även om det blåser så är det så skönt. Har dörren öppen så man kan gå rakt in och ut som man vill. DET är väl ändå vårkänsla om något. När man kan låta gränserna suddas ut mellan inne och ute för första gången efter en låååång vinter.
Hästarna har också fått känna på lite vårkänslor för de har fått gå en stund i sommarhagen. Vinterhagen är så lerig och där växer inte ett grässtrå och de måste ju få vänja sina magar vid grönt så vad kunde väl passa bättre än att låta dem få gå en stund och bara njuta av "fria" vidder, gröna strån och bada fotbad i plaskdammen som alltid finns där på våren. Dålig mobilbild tagen på håll och även om hon inte syns med i bild så faktiskt höll sig även Gnistra i rätt hage hela tiden.
Det är fortfarande saggigt i marken men våren är på språng det går inte att ta fel på.
 
 
Nästan alla mina krokusar blommar. De är inte så många än men de blir väl. 
De här gula har jag petat ner vid brevlådan o de lyser som små solar.
 
Tog en liten powernap i hängmattan också. Härligt att lyssna på fåglarnas intensiva kvitter. Och sädesärlan är här. Det fick jag se idag. Pippilotta som jag kallar dem... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0