tankar om allt och inget

Igår när jag jobbade var jag hos en brukare som hade ett gammalt vykort framme
Jag kunde inte låta bli att ta en bild såklart
Det känns lite andäktigt att få hålla i ett vykort som är skrivet och postat för över hundra år sen.
 
När jag sen kom hem fotade jag den här vackra solnedgången. Grynig bild eftersom jag tagit den med mobilen och fått lov att zooma in för o utesluta en massa onödigt och kunna komma in på det viktiga i bilden
Idag har jag  huvudvärk och jobbar kväll... har just nu en stund över där jag passar på att blogga samtidigt som jag äter min matlåda. Min vana trogen har jag såklart inte hunnit med en sån trivival sak som att äta INNAN jag åker till jobbet.
Egentligen skulle jag inte ens jobba kvällspass idag men jag bytte eftersom det var manfall på kvällen och just där o då igår så var vi en för mkt på dagen. Nåt som sen visade sig bli en man kort för det ramlade in en VAB som blev olöslig vikariemässigt.
 
Laddar mina mentala batterier inför en eventuell pärs vid en brukare som nog fått ett jobbigt meddelande idag...
 
Rent allmänt sådär så kan jag väl passa på att kräkas lite över fenomenet att brukare kommer hem från lasarett och kortbo i slutet av en vecka... och biståndshandläggare o andra fixar o trixar med saker som sen blir hängandes i luften över helgen där vi inte har möjlighet att nå nån ansvarig högre upp...
Det suger en hel massa kraft och energi helt i onödan
 
Det var dagens reflektion
 
fred ut
 

Kommentarer
Postat av: stina s a

nu blir jag nyfiken, vad händer när man är borta ett par dagar?

2012-09-21 @ 22:52:20
URL: http://stinasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0