Så var en jobbhelg till ända

Och jag är rätt mör i kropp o själ.
 
I fredags började det ganska omgående med att jag fick skicka in en av våra brukare till akuten med ambulans.
 
Vi hade tagit en promenad men det slutade med att jag knappt klarade att hjälpa personen in i bostaden igen. Flera gånger höll personen på att ramla och höger fot följde inte alltid med i stegen. "Gå inte så fort" sa h*n flera gånger och trots att vi höll samma lunk som alltid så var det alltså för snabbt just den dagen.
Ett tag stod vi där, på en parkering. Personen höll på att ramla rakt över rullatorn trots att vi stod stilla och jag visste inte HUR vi skulle komma hem och in. 
Som jag sen sa till ambulanskillarna så visste h*n inte vad som var upp och ner på kroppen helt enkelt. 
Visste jag inte bättre hade jag nästan trott att personen var full.
 
Jag var bara så tacksam över mina kollegor som inte tvekade att komma och vara mig behjälplig när jag ringde o berättade läget. 
Nog för att jag hade fixat det själv också men det är alltid skönt att få bolla med någon annan och två (eller tre) personer tar oftast lättare rätt beslut när snabba beslut måste fattas i stunden.
 
Sen har helgen rullat på som helger brukar rulla på... men idag fixade vi lite med att snygga upp på lokalen. Där såg för bedrövligt ut med saker på fel ställen och allmänt massa skräp.
Nu känns det roligare att vara där igen. Inte för att hemtjänsten SKA sitta på röva för långa stunder i taget... haha
 
I morgon har jag iaf en ledig dag och jag räknar med att få lite sovmorgon också faktiskt. Herr J tar unge herr J med sig på morgonen och E har sovmorgon o börjar inte förrän kl 13 typ. Vet inte vad som hänt med skolan sen JAG gick på gymnasiet för inte sjutton hade jag såna fina scheman. Jo ett år hade vi finfina fredagar... tidig lunch o inga lektioner efter lunch så skippade man den så kunde man vara hemma vid elva igen... o man mötte alltid vissa som var på väg till sin första lektion typ.
 
Näe nu ska jag sluta svamla o försöka pallra mig isäng... borde inte vara svårt o somna ikväll för inatt som var hade jag svårt att komma till ro när jag väl gick o la mig... då hade jag redan slumrat en stund innan jag gick upp o hjälpte E att natta pållarna. SEN var det liksom lite kört för min del att hitta rätta feelingen. Jag somnade när jag hade lagt mig i fotändan iaf.
Avslutar med den här bilden på en riktigt grinig sten... ser ni den sura gubben??? 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

En ny vecka ligger i startgroparna, känner mig lagom taggad för att möta måndagsmorgonen på jobbet jag vet liksom hur det är - helgen har förmodligen varit kas och massor av ilska därifrån ska redas ut plus då alla sjukanmälningar som har en förmåga att droppa in på måndagsmorgonen. Fyra-fem stycken är mer regel än undantag :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0