Himlen i fokus

Veckans fototriss handlar om HIMMEL och då började jag såklart gå igenom mina bilder som innehåller himmel (och lite annat förstås) och jäklar så svårt det ska va o välja då.

Först tänkte jag göra det enkelt för mig och gå ut o ta tre bilder ur olika väderstreck eftersom det ser lite olika ut med molnen. Men nja, jag vet inte
det kändes inte som nån rolig fototriss så den tanken skippar vi...
 
Men det var då som det blev svårt för vad ska jag välja???
Nu måste jag välja med omsorg...
 
Först ut får nog bli den här bilden... för den symboliserar hopp om livet... när helst jag ser en sån vet jag att även om det regnar och är grått så finns det ljusglimtar och det blir sol igen
Från våran minisemester vid Siljan i somras. Långbryggan i Rättvik
 
Som bild nummer två väljer jag den här för att den också påminner mig om hur mkt större allt är
 
Från en jobbarkväll där himlen fullkomligen brann. Jag var tvungen att stanna bilen och ta en bild. Tyvärr fick jag zooma och mobilkameran är ju inte av högsta kvalitet så därav grynigheten
 
Bild nummer tre symboliserar även den livet
Från en helt underbar sommardag i somras när jag fick förmånen att fira en 100-åring. 
Dagen innan var vädret lite sisådär och dagen efter var vädret återigen lite sisådär men just den här dagen var vädret helt tip-top. Som på beställning. Och vi kunde sitta ute i trädgården och sjunga "ja må han leva"
 
Såååå det var min triss.... men som sagt var... jag fick hoppa över en hel hög med fina, symboliska, minnesvärda bilder.

Några är från mina jobbarvändor med bilen medans några är från Siljans semestern och några är från här hemma.
Den sista är från hängmattan... där har man underbar sikt över himlen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Isdun

gillar den "grafiska" känslan i bild nr2

2012-09-16 @ 13:37:42
URL: http://ymrer.blogspot.se/
Postat av: Johanna

Fina bilder :)

2012-09-16 @ 14:45:23
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen)

Svar:
Tack så jättemycket för dina kommentarer och påhälsningen i bloggen :)
Jag hoppas att jag glömmer alla krämpor om jag skulle bli gravid någon mer gång ;-) Försöker att njuta ändå, men ibland är det svårt - jag antar att man glömmer det mesta när bebis väl kommer ut sen? :)
Hoppas att du haft en fin helg och avslut på veckan :)
Kram Carro


Ps - jättefina himlar!! :)

2012-09-17 @ 01:33:28
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Karoleen

Riktigt snygg triss, bra jobbat =)

2012-09-17 @ 15:09:44
URL: http://karoleen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0