testköket

Testar att laga en form av gratäng med lax o potatis just nu.... utvärdering kommer väl kanske sen och om det blir gott så talar jag om lite mer exakt hur jag gjorde....
Haha
 

uppdatering:
Jorå, det blev helt okej, rätt gott till och med
 
Receptet är utformat för en person
Jag skalade två potatisar och skivade dem tunt (dvs ungefär millimetertjockt)
Sen la jag dem i en ugnssäker form och saltade och pepprade lite lagom
Jag hackade en vitlöksklyfta och strödde över 
Sen tog jag en laxfile (en sån där som man köper i fyrpack) och skar den i smalare skivor och la dem över potatisen
Saltade på laxen också ;)
Sen strödde jag över lite hackad fryst dill och över alltihopa hällde jag grädde och mjölk så att det täckte potatisen och lite av laxen
Ringlade lite flytande smör över (var kanske onödigt) och skjutsade in alltihopa i ugnen.
200 grader i ca 30 minuter 
 
Nästa gång tar jag lite hackad gul lök varvad med potatisen också... blir ännu lite godare då skulle jag tro.
 
Nu har jag mumsat i mig hela gratängen och snart ska jag åka till jobbet

Kommentarer
Postat av: Helen

Låter riktigt gott och framför allt enkelt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0