så går en dag ifrån vår tid och aldrig kommer den igen

Inatt som var fick jag sova iaf.
 
Jag tror att jag legat lika still som en död sill ungefär... för jag tror bestämt att jag låg exakt lika när jag vaknade som jag låg när jag somnade....
 
Och av nån anledning var jag mer trött i morse än jag var igår morse... det bekräftar mina misstankar om att sova är för mesar. Hahaha närå
 
På vägen till jobbet hittade jag en vilsen själ och ledde den på rätt väg igen.
Det är nämligen så att just nu är det översvämning vid Gullvalla mosse. Något som betyder att alla som ska från stan till Vfbo måste ta en liten omväg via Ringvalla och Gullvalla. Men den här stackars vilsna själen hade missat den lilla detaljen att vid Gullvallaskylten ska man svänga vänster så när jag kom i godan ro precis efter att ha korsat gamla R70 i Broddbo stod hon där med sin bil på tvärsan över vägen.
Hon hade nog redan försökt vända en gång eller så men av nån anledning fick hon bara motorstopp varje gång hon försökte. Förtvivlat vevade hon ner rutan o signalerade att hon ville prata med mig när jag kom där... "jag har tappat vägen" sa hon.
När jag fick höra att hon skulle till färnbo så sa jag ju att jag skulle dit så hon kunde haka på bakom... men det var ju den där lilla detaljen med att hon inte kunde vända. Så jag fick stå där o vänta medans hon åkte vidare för o hitta en lättare plats att vända på. (troligen for hon ända ut på gamla R70:an)
När jag väl såg en bil närma mig bakifrån sa jag till mig själv att "it better be her" och så började jag åka. haha
 
Dagens jobb var varierande och roligt... kul att få jobba ihop MED någon för en gångs skull... inte ofta det funkar nu för tiden.
Men jag var ju lite nyfiken på den där översvämningen så jag bad L att köra ända fram till avspärrningen (jo jag har forsat igenom med bilen innan det blev totalstopp men ville fota) och när en stackars taxichaufför såg oss tveka vid avfarten och sen åka rakt på så vände han om och åkte efter oss.... hahaha så lyckades vi med konststycket att lura en taxichaffis att vägen var öppnad och farbar igen. 
 
Efter jobbet (som av nån jäkla konstig anledning även idag innebar två (2) ställen som apselut ville bjuda på kaffe och kaka (det går verkligen i skov det där... hahaha eller så ser jag för jäkligt emlig och mager ut) for jag till Avesta för att shoppa livsnödvändigheter... började på bolaget och sms:ade bästaste Stajna för att höra vad vinet hon drack för nån helg sen hette.... det ena var slut (Morbergs vin) och det andra hann jag aldrig få veta innan jag gav upp det planlösa letandet på hyllorna och betalade och gick ut. Men har de gått charmkurs på systemet (bonussystem) eller vad händer??? för två (2) olika anställda kom fram och frågade om jag ville ha hjälp... hahaha eller så såg jag redigt vilsen ut. Höhöhö
 
Efter att ha checkat Pickaboo, ÖoB samt Icabutiken tog jag vägen förbi Karlbo's pizzeria för att lite snabbt laga till kvällsmaten sådär...
Vad skådade mitt norra öga när jag for in på parkeringen!!?!! Jo en mkt bekant vit bil som i dagligt tal kallas för Grodan. Hahaha jag skrockade lite för mig själv och innan jag hann fram till dörren kom en bekant filur ut därifrån. 
Såååå B-usted hon blev.... bästaste Stajna och jag shoppar våra pizzor på samma hak.
Fast det visste jag ju att hon ibland går bland vanligt folk som en vanlig dödlig och äter pizza som alla andra. Haha
 
Synd bara att vi inte tajmade våran vänta-på-pizzan-tid där inne... haha vi hade blivit såååå utkastade.
 
Nu undrar jag bara vad hon hade i sina två lådor... själv gick jag ut med en kebabpizza och en karlbo special.
 
Över halva arbetsgruppen skulle iväg till Lady's night ikväll.... jag hoppas att de har haft kul. Nästa år hakar jag nog på... 
 

Kommentarer
Postat av: Stina i Jordbron...

En Capri o en Hawaii ;-)

2012-10-06 @ 14:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0