missinassenblogga nu igen

hemma efter en jobbkväll.... 
 
det hade varit kaotiskt på jobbet idag innan jag började på em
 
en brukare med slagsida och andra tecken på stroke som fick åka till akuten
en i personalen som fick närkontakt med en älg... RIKTIG närkontakt med en älg
men tydligen blev bilen värst åtgången iaf (om man bortser från älgen förstås)
 
jag hade tur o slapp såna möten ikväll
jag behövde bara rabbla sisådär etthundranittiosjutton gånger att jag inte visste varifrån rosbuketten kom till brukaren som är tokdement och som fyllt år idag och att hon haft huset fullt med syskon och deras respektive och sen tog vi om bukettfrågan igen och igen och igen och igen
 
min kollega för kvällen var sjuk och en vikarie var i hennes ställe
denna vikarie hade ingen rolig runda
hon fick sig en utskällning av en brukare
en utskällning som hette duga
 
jag kunde däremot räkna rådjur på vägen hem, men de höll sig på lagomt avstånd allihopa där de hoppade och trippade över den nyasfalterade vägen
 
borde seriöst ligga o sova nu för i morrn väntar mera jobb innan jag sen ska tagga för utgång med brudarna på 30+
men heh, sen när är jag sååå organiserad att jag lyckats med en sån bedrift?
blir ju ingen sport om jag ska vara någorlunda utvilad när jag går ut
HAHAHA
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0