i drömmarnas värld

Jag drömde så otäckt inatt... men jag insåg senare att jag inte bara hade drömt den otäcka drömmen utan jag minns tre olika drömmar från inatt.
 
Först drömde jag om en bil som jag skulle hälla i nåt pulver i tanken på. Det var ifrån en 25 liters säck och kulor i storlek av grovsalt ungefär. Jag hivade i ungefär som en 10-liters hink. Och efteråt läste jag på instruktionen att man skulle bara lägga i 4-5 korn till att börja med för att "vänja" motorn. Annars skulle det bli för mkt rök i motorn och den skulle sluta fungera.
Hahaha jag minns att jag sa inget om min fadäs till bilägaren i drömmen... det var en sportbil och det här skulle liksom trimma den.
 
Sen drömde jag att jag åkte på en motorcykel och det var samma ägare som till bilen i första delen av drömmen... jag åkte ner för våran uppfart och skulle vända tillbaka mot gården igen. En sträcka av 25 meter sisådär. 
I drömmen kom plötsligt bokbussen farandes och jag minns att jag tänkte att det var konstigt för den åker aldrig till mig annars. Men plötsligt var det fullt med poliser runt om bokbussen... den var liksom bara "cover up". Och en polis stoppade mig och sa att nu gick jag på en nit eftersom jag inte hade nåt körkort för o köra sån där. Och jag försökte med att det var ju på min egen gård men det hjälpte inte.
 
Sen blev det läskigt dårå
Helt plötsligt befann jag mig i ett hus som det uppenbarligen spökade i. Jag bara visste att det var så... det var liksom en känsla jag hade hela tiden. Det var nåt med nåt dukat bord och ljusstakar som samtidigt var koppar att dricka ur. Det var ett gammalt fint hus, med gamla fina möbler i och stora rum. 
Rätt vad det var skulle jag gå ut ur ett rum och på armen bar jag min ena katt - Nalle. Fast han var inte lika tjock som i verkligheten.
När jag öppnade dörren och skulle gå ut så reagerade katten på nåt. Han blev spänd som en fiolsträng och alla klorna satte han i min arm. Där utanför på en möbel (typ en schäslong) satt en svart liten luggsliten katt med lysande gula ögon. Helt klart en spökkatt. Det var den här spökkatten som Nalle reagerade på. Den svarta katten hoppade in i rummet som jag kom ifrån och jag försökte säga åt den att försvinna. Dvs inte spöka för mig. 
 
Mellan varven som jag bestämt sa åt den att försvinna så försökte jag skrika men ur min mun kom inget skrik hur jag än försökte. Det blev bara nåt gutturalt läte.
Jag tog till och med tag om nackskinnet på katten och jag förundrades över hur liten den var. Men inte fasen försvann den inte... jag var jätterädd i drömmen men försökte stålsätta mig och intala mig att det inte var nåt att vara rädd för. Rätt vad det var så väcktes jag av att J tog tag i min arm och undrade vad det var. Då hade jag ju försökt skrika inte bara i drömmen utan det var min riktiga röst jag hörde i drömmen när jag inte kunde få fram skriket.
 
Jag var skärrad och jag minns att jag flämtade fram att det var så otäckt. Men jag vågade inte berätta om min dröm för den kändes fortfarande så levande och verklig och jag var rädd för att jag skulle locka fram nåt otäckt genom att berätta.
 
Men det var tryggt att få hålla hans hand när jag sen skulle försöka skaka av mig känslan och somna om. Det kändes som en livlina och så länge jag höll i handen så kunde inget ont hända.
 
Det som var mest otäckt ändå var att trots att jag var vaken kunde jag känna var kattens klor hade setat i min arm i drömmen. Och den känslan kunde jag frammana även i morse när jag vaknade.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0