fredagsmat, promenad och lite gangnam style med en sötnöt

Testade nåt nytt idag till fredagsmiddan.
 
Förut har det funnits cream fraiche med bearnaisesmak men nu hittade jag inte den i hyllan. Kan ju vara länge sen den försvann men jag hade liksom glömt bort den men kom på den nu igen idag att det var ju rackarns så gott.
 
Så nu fick jag improvisera lite och det gick ju det med.
 
Jag tog en burk creme fraiche (fast två hade varit bättre mängdmässigt) och rörde ner en påse beapulversås och i det rörde jag ner en hackad mjukstekt lök och lite champinjoner som jag hade skivat och stekt tillsammans med löken.
När såsen hade tjocknat så rörde jag ner skivor av ytterfläskfile som jag hade stekt och sen kokat i köttbuljong så de var riktigt möra och fina. Lite av buljongen fick också följa med ner.
 
Det blev så jäkla gott så det anar ni inte. 
 
Idag serverade jag det med hemgjort potatismos men det hade nog varit godare med klyftpotatis
 
Jag är ju en sån där som gärna svänger ihop maten på en höft... recept är till för att få inspiration ifrån och sen gör man som man vill... hahaha
 
Eftersom jag inte tog nån bild på maten innan jag åt upp den så lägger jag istället upp en bild på en muffins som jag bakade i onsdags kväll för jag var sugen på nåt gott och det här var vad jag hade till hands
Skjutsade E till tåget idag och Ricko fick följa med till stan. Sen tog vi en promenad igen. Styrde kosan mot gruvan igen. Men tog lite annan sträckning och gick åt andra hållet när jag väl var där.
Tajmade in promenaden ganska snyggt på en timme och några sekunder.... 
 
 
Efteråt var jag o hälsade på hos brorsan en stund.
Victor och Ricko blev bra polare när Victor upptäckte hur kul det kan vara o mata en matglad hund. Haha 
Och så dansade vi till Gangnam style, jag o Victor... sötungen
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Gangnam style... vad säger man, här spelas den om och om igen av den sjuåriga dottern och självklart ska vi sitta och titta på när hon dansar... *yippey* Tur att flickebarnet är så charmig annars skulle jag aldrig stå ut *fniss*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0