att veta...

jag gjorde det enda rätta idag...
 
 
 
Jag sjuksskrev mig
 
Nog för att jag kände mig rätt pigg ändå igårkväll.
Roliga trevliga arbetskamrater kompenserar för mycket här i livet och igårkväll hade jag tre stycken sådana ett tag... + att jag var ut och åt med 8 av mina andra jättetrevliga arbetskamrater på lunchen. Sånt laddar helt klart mentala batterier men när det är urladdat så är det urladdat och alla som haft att göra med utslitna laddningsbara batterier vet att de laddar ur jävlars så fort igen.
 
2xStajna + en fd elev som gick dubbelt för att kunna vikariera gjorde att kvällen kändes lättjobbad.
 
Men så fort nåt hakade upp sig eller nåt out of the ordinary dök upp så ville min hjärna inte vara med riktigt. Och då är det bättre att inse sina tillkortakommanden och bita i det sura äpplet.
 
Så idag har jag skjutsat en son till bussen och sen sovit sovit sovit tills nyss när en granne ringde och undrade över om min far inte hade sitt telefonnummer i bruk längre.
Haha som om JAG skulle vara rätt person till att svara på en sån sak. Ringer ju aldrig till honom.
 
Men iaf, eftersom jag tog upp datorn och sökte på eniro efter nåt mobilnr så kunde jag väl lika gärna blogga en rad också.
 
När jag sover så drömmer jag så mycket. Ett sätt för hjärnan att bearbeta, sortera och vila antar jag. Men jag kan inte sätta ord på vad jag drömt för det har flugit sin kos igen.
 
Katterna verkar också känna av att jag mår sisådär... för ett tag hade jag alla tre låg här hos mig. 
Eller ja, den ena låg nog bara här av en anledning... han tjata om mat. Jag har ju glömt köpa hem kattmat så jag har lagt av hundens kulor i blöt men det är väl inte lika gott förstår jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0