ping eller pong eller kanske en liten noshorning

Det var skönt med en treledig helg... men det tog inte lång stund för hjärnan o säga "kablonk" o så var jag nästan lika trött o förvirrad som innan jag fick vara ledig.
Bådar ju gott inför den här veckan som innebär 6 arbetsdagar med endast torsdagen ledig... håhå
.
Men på mitt "klappa mig själv på axeln konto" kan jag notera ett stycke tv som jag fick fart på igen... det är ju inte kul med ny teknik för dementa personer.... inte fasen kommer de ihåg hur man gör o inte gör....
Jag kan också notera ett stycke centraldammsugare som jag också fick fart på. Och när jag felsökte kunde jag konstatera att det var ett mkt lokalt strömavbrott i just den kontakten som dammsugaren var inpluggad i.... böt kontakt o maskinen brummade igång där ute i tvättstugan... hittade inga nya hela säkringar men så är det ju å andra sidan inte vårat jobb heller så....
.
På hemmafronten har vi återerövrat höskullen som just höskulle o inte lagringsplats åt en massa virke... ja virket är kvar till viss del men vi har flyttat på det så man kan med nöd o näppe krångla upp rundbalarna med baklastaren och gafflarna. Allting går utom att lugga en flintskallig som en på jobbet brukar säga... o så kanske det faktiskt är...
.
Har just googlat på vita feta larver för o försöka utröna om de jag hittade i min "omgjord från dieseltank till planteringskärl"grunkimojs som jag fyllde med djupströbädd från när jag hade gris några år sen är snälla eller elaka.
.
Har bestämt mig för att det är snälla skalbaggelarver som INTE kommer att äta upp min gräsmatta om jag låter dem leva.

Kommentarer
Postat av: Stina i Jordbron...

Åh jag älskar de där vita feta larverna! Dom e så söta! Och nej dom kommer inte mörda din trädgård, då skulle min vara död för länge sen! Vi har massor med fetingar i komposten :)

2012-05-07 @ 20:24:20
Postat av: Stina

Bara ledig torsdag här med ... skönt att man vet vad man gör ;)

2012-05-07 @ 21:07:35
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0