lugnet EFTER stormen

Hujedamig... äntligen är helgen slut... ja den delen av helgen som måste tillbringas på jobbet.
.
När jag åkte hem kändes det så lugnt o tyst... o jag insåg att hela dagen har känts som om nån skrikit o gapat runt mig... som om jag nyss kommit ut ur en orkan... o tja, ni som vet hur det kan vara på mitt jobb ni förstår PRECIS vad jag menar.
.
Förstår inte att vissa personer är så lätta att jobba med o allt (precis ALLT) känns bara lätt o ledigt o roligt.
Sen finns det andra personer som ger en ångest i flera dagar innan själva arbetspasset ska utföras och som härjar så man tror att man ska få spunk efter tio minuter. Förstår inte att de personerna orkar härja som de gör... undrar vad som driver dem o får de aldrig mental soppatorsk???
.
När jag kom hem så väntade en kastad slatt av överbliven murbrukssmet. Så jag laddade om och bytte om o sen letade jag snabbt fram några formar o nu har jag försökt gjuta lite grejsimojs till trädgården... hahaha visar sig om jag gjort mästerverk eller pannkakor.... hahahaha
.
Herr J höll på med maten när jag kom hem också (sicken surprise) så jag har fått äta utan att ens anstränga mig eller utan att jag behövt lägga två strån i kors
.
Ska försöka fortsätta pyssla ute när solen behagar visa sig idag.... o imorrn är jag leeeedig - halleluja på den du.

Kommentarer
Postat av: Helen

Det är märkligt det där hur somlga liksom suger all energi bara genom att finnas till, vad som driver dom ? Ja tänk om, man det visste då skulle man ju kunna göra något åt det - kanske...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0