jag glömde säga peppar peppar

Man ska inte skriva såna saker som att man tror att det kan bli en bra dag o sånt... för jisses... innan vi for för o grilla så lyckades jag o herr J göra oss osams med E...
Det slutade med att hon fick internetförbud och telefonen konfiskerad.
.
Allt för att hon inte ville pausa ett avsnitt av nån koreansk serie hon tittar på... som hon inte ens visste hur länge det var kvar utav.
.
När hon sa att det kanske var 20-30 min kvar så sa vi: pausa.
Efter en hel del tjafs så påstod hon att det kanske var en halv minut det var kvar egentligen.... men då var vi ju redan osams och hon ville inte följa med.
Då kunde jag ju inte göra mina "hot" overksamma utan fick lov o stänga av hennes dator genom att dra ur kontakten och jag tog bort modemet och telefonen hon annars kunnat surfa på för att roa sig.
.
Sen åkte vi o hon blev kvar hemma....
När vi kom hem så var huset tomt. Ingen jänta fanns att finna...
När jag kollat genom skorna och hennes jackor kunde jag iaf konstatera att det troligast var foppatofflor och stallfleecen som var ytterplagg och alltså borde hon stå att finna nånstans i närheten. Dock var alla uthus lika tomma som boningshuset.
Slutligen fann jag henne sittandes i hästhagen mitt i en grandunge. Där satt hon på en filt och läste bok.
Hon hade satt sig så hon inte syntes från gården och iom att hon satt på en stig genom granbuskaget så syntes hon inte från så många håll i hagen heller... det var den ljusa fleecen som avslöjade henne.
.
Där satt hon sen i demonstrativ tjurighet flera timmar... trotsade regn och blåst. Tills hon slutligen frös för mkt och inte orkade längre o hon kom smygandes.
.
Sen däckade hon på soffan.... jag vet inte om det var pärsen med att vara utomhus i rusket eller om det var hela alltihopa som tog ut sin rätt...
.
Månne hon brås på far sin? Och det finska blodet som svallar hett.... kan väl aldrig vara sååå att hon är lite lik mor sin också? Tsssss neee det tror jag väl inte *visslar o ser oskyldig ut*
.
Jag har iaf börjat se ett resultat med den senaste rabatten jag började gräva ur förut... men det hann bli mörkt innan jag var klar med planterandet. Sååå bildbevis får bli en annan dag...
Kan iaf konstatera att jag har på tok för mkt plantor över nu.... eftersom bara hälften kom tillbaka i rabatten.... haha

Kommentarer
Postat av: Helen

Underbara barn eller hur man ska uttrycka det hela :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0