golv, skit och rabarberpaj

Golvet är äntligen färdiglagt i köket och ut mot det som en gång i tiden var en hall men numera bara är golvet nedanför trappen o utanför toadörren och E's sovrumsdörr. Vi byggde en ny hall för X antal år sen och gjorde en ny ingång till köket o sen vidare ut i huset från den hallen.
Iaf så är det klart nu. Går så mkt fortare med en som är van att mäta o såga ur där det ska sågas o si o så.
.
Själv så bakade jag rabarberpaj och bjöd mina gäster på när golvet var färdiglagt... ja o innan dess grävde vi lite skit jag o A. Hästskit till hennes solrosor...
Och före det gick vi husesyn i trädgården... jag visade mina projekt och hundarna lekte med varandra... o helt utan att bli osams en enda gång... annars brukar tikar vilja ge Ricko en avhyvling men det verkade nästan som om de kom ihåg varandra fast det gått så lång tid sen de träffades sist. Så de lekte glatt o snällt med varandra... de hade precis samma sätt att tackla varandra o försöka bita i frambenen för att få övertaget.
Ja o så inspekterade hundarna diket o badade lite grann också...
.
Nu är det dags o tänka på refrängen... fast jag kanske ska titta lite till på mitt nylagda köksgolv

Kommentarer
Postat av: Helen

Åååå, rabarberpaj = en smak av försommaren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0