surt sa räven

Hej o hå.... dagens att göra blir att betala in bilskatten som vi trodde redan var inbetald. Och ringa svärmor o fråga om jag kan få låna ett stycke bil för o ta mig till jobbet... har ju lovat att jag ska vara med på ett hembesök trots att jag är ledig idag.
Men ibland får det lov o bli så. Iaf, när det är specialare, o nåt man väntat på läääänge o andra inte har den informationen som jag har.... är ju jag som haft kontakten med gode mannen i det här fallet... kan ju inte en annan som inte ens är kontaktman där hoppa in o tycka nåt. Eller ja, kan o kan.
.
OM jag inte får låna bil så blir det knepigt.... för jag vill inte åka oskattat... gjorde ju det igår men det var innan jag visste att den var oskattad.... o J har kajkat runt med den också i flera dar utan o veta nåt.
.
Hittade NU ett kontrakt i bilen där det står att förra ägaren förbinder sig att betala skatten.... han har ju precis själv köpt den i sin tur alltså.... *mutter mutter*
.
Jag är lite sur på J som gjorde den här bilaffären utan att diskutera det med mig först.... o utan att ta reda på alla fakta ordentligt. Visserligen HADE han tagit en utskrift från registret men där stod inget om obetald skatt.... dåligt att inte det också kommer med. =(
.
Nåja, ibland får man bita i ett surt äpple... o det här äpplet är bara att gnaga i sig fast det är jävligt surt.
.
Till nåt helt annat o mkt roligare... bästa Roosenknopp o jag chatta igår på fb o det var sköj. Hon uppmanade mig att ladda ner en app till min "dumfån". Nu hade ju visserligen C på jobbet redan uppmärksammat mig på detta roliga spel men fy fy... jag är hooked. Draw something heter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0