Dagens funderingar och dagens boktips (tänk nu boktipsets signaturmelodi)

Varför är det alltid så att när en fastighet byter ägare så ska genast tomtens alla träd o buskar skövlas o stympas på de mest ohyggliga o fula sätt?
.
Varför är det som så att i mer än 90% av fallen när man hjälper nån med dusch o räcker dem tvättsvampen/lappen så börjar de genast tvätta sig mellan benen för att därefter gå uppåt o tvätta under armar o ända upp i ansiktet?
Jag menar, vore det inte så mkt bättre om de gjorde tvärtom o började i ansiktet o gick nedåt.
Det är ju faktiskt av en anledning som jag efter att ha skrubbat ryggen på dem låter dem tvätta främre o nedre regionerna INNAN jag sen hjälper dem med fötterna.
.
Varför är det så att vissa människor bara genom att ramla in i ett rum genast lyckas ändra hela atmosfären... varför klarar man inte av att stå pall o opåverkad?
.
Varför måste kattpiss lukta nåt så infernaliskt fränt?
Nån av katterna har tydligen kissat nånstans i trappen här hemma för det luktar apa när man går upp på övervåningen. Men jag har bara mina aningar om var brottet faktiskt ägt rum.
.
Tja, det var väl ungefär vad jag hade på hjärtat ikväll.
Jag var sur som ättika när jag åkte hem också... men tinade väl upp när jag fått lite pizza i magen o fått ligga en stund o läsa bok.
E har fått svar på sin gymnasieansökan till Uppsala. Det blev avslag då det finns på närmare håll.... ja fast inte med de språkvalen... jag har sagt att hon ska överklaga o skriva ett personligt brev där hon redogör för varför hon vill läsa just där.
.
Jag fick låna en bok av en jobbarkompis som verkade bra... nu har jag läst ut den o ja, den var tillräckligt bra.
Det som fångade mitt intresse var framsidan där det stod: Tänk om mördaren gick till fel hus?
Klicka här för att provläsa lite ur boken.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Helen

Ninnaninnaninnana..... Var inne och läste lite och blev lite sugen på att läsa mer så nu finns den antecknad i "vill läsa listan"

Beträffande kattpiss så kan inte annat än att nicka instämmande, det luktar för djävligt och man blir lätt hysterisk innan man väl hittar källan...

2012-03-17 @ 07:20:15
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0