ändring på planer

Det blev mer än bara gå in ett par timmar extra för ett hembesök. För medan jag var här o skrev genomförandeplan så blev det manfall till kvällen.... o plötsligt ringde det i telefonen... o jag fick frågan om jag kunde tänka mig att hoppa in o jobba kvällspasset för det var olösligt på vikariebeställningen.

Mja, jag lär ju fråga J först. O han var väl lagom glad till att börja med... men det slutade med att jag ringde tillbaka o sa att jo jag kan ta kvällen.... o så böt jag bort måndagen istället.

Win-win-situation. De fick täckning på passet o jag kan vara ledig på måndag som är en dagtur o ikväll är det ju helg-ob. Alltså blev det mer pengar i plånkan i slutändan. Plus att jag fick en halvtimme i timbanken att spela med nån annan gång.

Så nu sitter jag  här på min rast o har nyss moffat i mig varm risgrynsgröt (från rulle) som jag hällde kall saftsoppa över.... gott faktiskt fast det ser ju lite äckligt ut när det sörjar till sig. Det ska jag erkänna.

Till efterrätt har jag en marabou polka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0