skulle jag orka hitta en passande rubrik också? Shittyhunter får det bli isåfall

Jag bloggade ju om min puttrighet häromdagen... 
 
Efter mitt bloggande gick jag ut och mockade ur arresten (småpållarnas box som de delar) för den var uräcklig. 
Helt soprent gjorde jag o fyllde sen på med ett lager spån och sen kommer det bli halm uppepå... blir nog bra det där... 
 
Men iaf. När jag kom in igen så hade herr J gjort äggröra med falukorv... sååå allt som behövdes var att jag påpekade tokigheten o gick ut.
 
I går när jag kom hem var jag i princip lika trött men jag tvingade mig att gå en runda i trädgården o jag provade faktiskt att ligga i hängmattan en stund o började läsa en bok som jag fått låna. Men jag orkade inte koncentrera mig så jag hann inte många sidor. 
E fixade maten igår... fast det hjälpte nog att jag hade införskaffat sån där pizza på burk. Hahaha ja ni vet, en pizzadeg på rulle med tomatsåsen i glasburk bredvid o sen tar man vad helst man önskar som fyllning.
 
Jag tänkte som så att eftersom jag är ledig tre dagar nu så tar jag ett glas vin till pizzan.... så det gjorde jag. Sen sa det kladonk i skallen o jag blev så trött som om nån slagit mig med stekpannan i pallet.
Jag gick o la mig o somnade tvärt o kunde inte förmå mig att vakna på flera timmar..... när jag vaknade så checkade jag bara med E att hästarna var fixade o sen slocknade jag för natten.
 
I morse ringde telefonen fem i sju
Det var C på centralplaneringen. En sjukanmälan i natt och inga tillgängliga vikarier... alla jobbar redan o jag fick frågan om jag ville ta passet. Självklart som inbeordring isåfall.
Jag sa att går det inte o lösa så tar jag det men att jag var så trött igår att jag var helt slut o jag hade sett fram emot min treledighet.
 
Hon lovade att fixa det på annat sätt o jag fick fortsätta vara ledig idag.... jag fick en smula dåligt samvete o hade svårt att somna om först men sen somnade jag visst iaf och vaknade kvart över elva.... så skönt så.
 
Men det vackra vädret som var i morse har visst blåst sin kos
 
Nu kom E upp också.... haha sovmorgon is da shit
 
Jag berättade om morgonen för henne och då kom jag på att jag självklart skulle ha förklarat för C att jag inte kan jobba för jag har lovat E att vi ska titta på "shitty hunter" (det låter som de säger så när de säger City hunter de där koreanerna).
 
Nä hörni nu ska jag njuta av min lediga dag.... over and out

Kommentarer
Postat av: Helen

Vikariebrist är inget kul :-(
Själv stod jag på hästtävling i söndags när jag först blev uppringd av desperata arbetskamrater som konstaterade att dom bara var fem istället för sju på kvällspasset, jag förklarade att jag hade semester och att dom fick vända sig till Tryggis som har hand om inbeordningen.La på luren och sen tog det tre minuter innan Tryggis ringde upp mig för att beodra in mig... Glöm det liksom, jag hade jobbat tillräckligt med överitd veckan innan semestern och dessutom kunde jag knappast lämna en tävling där jag var arrangör, jag gav dock förslag på hur dom skulle lösa kvällen men sen gick jag givetvis med dåligt samvete resten av dagen...

Postat av: Helen

Vikariebrist är inget kul :-(
Själv stod jag på hästtävling i söndags när jag först blev uppringd av desperata arbetskamrater som konstaterade att dom bara var fem istället för sju på kvällspasset, jag förklarade att jag hade semester och att dom fick vända sig till Tryggis som har hand om inbeordningen.La på luren och sen tog det tre minuter innan Tryggis ringde upp mig för att beodra in mig... Glöm det liksom, jag hade jobbat tillräckligt med överitd veckan innan semestern och dessutom kunde jag knappast lämna en tävling där jag var arrangör, jag gav dock förslag på hur dom skulle lösa kvällen men sen gick jag givetvis med dåligt samvete resten av dagen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0