man blir trött när man inte kan komma i säng i tid, eller, den blomstertid nu kommer

Idag är det skolavslutning för E och i morgon för lille J.
Skjutsade in E på morgonen till nio för det var fotboll mellan niorna och lärarna... sen nu vid tolv så hämtade jag henne vid vägkorset (hon hade fått skjuts dit av en kompis o hennes mamma) och så är det avslutning i kyrkan vid tre.
.
Iaf, jag gjorde en snabbsväng vid ICA innan jag åkte hem igen. En skvallerblaska fick följa mig hem. Och så skulle jag bläddra i den där en stund... såklart la jag mig i sängen och såklart orkade jag inte hålla ögonen öppna särskilt länge... så jag somnade och sov två timmar.
Skönt men otäckt för jag drömmer så konstigt när jag sover på dagtid. Ofta, inte alltid. Nu var det en sån dag... och jag kämpade att få upp ögonen och att vakna... o det är så läskigt för jag får liksom upp ena ögat och jag sprattlar med fötterna för att vakna men likförbannat är jag strax under ytan och vet att jag sover för över mina ögon är en oseende hinna. Såna gånger när jag försöker vakna är det för att jag får hallucinationer riktigt...
.
Räckte med att jag vände mig om och att E ringde för att berätta att hon skulle komma hem efter lunch för att jag skulle få sova mer lugnt.
.
Nu borde jag nog ta en kopp kaffe för att slippa huvudvärken på eftermiddan.... så nu säger jag so long  o tjingeling så länge....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0