hårt att leva

I förrgår var vi ut på Salafestivalen.... jag tror vi tog mellandagen då de flesta vilade upp sig för det var ekande tomt när vi ramlade in på området. 
Man skämdes ju nästan för att vara Salabo när man såg det tiotalet personer som hängde framför scenen när banden tappert spelade o menade att publiken var underbar.
 
Men iaf, efter lite uppvärmning i öltältet så gick vi väl ändå ut o supportade ett av banden. Kände igen ena gitarristen från skoltiden... han är ett par år äldre än mig och en av mina klasskompisar hade en crush på honom vill jag minnas. Inte för att jag nånsin sa ett ord till den killen.... 
 
Generalerna hette de.... haha gudars så jag skrattade mellan varven för sångaren hade sån himla energi och utstrålning men texterna var ju hur spejsade som helst.... men iaf, bra var dom... 
 
 
Sen tog vi lite mer öltältspaus... inte för att JAG är nån stordrickare direkt... har göra hur länge som helst med en cider.... haha 
 
Träffade lite folk man kände igen... bästaste Anna visade sig sitta två bord bort utan att ens ha sett mig... haha
 
Sen var det dags för Byz och självklart knallade vi väl ut o ställde oss där framme o väntade... o väntade... o väntade.... för tydligen hade bandet innan inte haft låtar så det täckte hela den avdelade tiden... så 20 minuter stod vi o vänta för Byz drog ut på tiden innan han behagade visa sig också... självklart ska väl kvällens stora artist låta publiken vänta lite så de är extra taggade (eller nåt)
 
Nåja, lagom tills han drog igång så bara ramlade det på folk... o man undrar ju ibland hur de tänker... de bara liksom går från öltältet o tränger sig längst fram fast det redan står fullt med folk där.... för lagom till sista numret hade folket begett sig ner på stan... o hur tänker folk där? Billigare att dricka hemma förstås.
 
Nåja, fast man kände sig aningens malplacerad bland alla "fjortisar" så stod vi kvar längst fram... och fotade väl en eller annan bild... och på slutet efter att han blivit inropad igen så hoppade han ner under sista låten o gick på andra sidan kravallstaketet och slog handflatan mot alla som sträckte fram sin hand... såååå varför inte göra som resten av folket... hahahaha fjåårtisswannabee eller huuuur... 
 
 
Det roligaste av allt var väl igår när therealbyz gillade min bild på instagram... hahahaha
Det var Sara som såg att han hade gillat både hennes och min bild som vi lagt upp.... *asg*
 
Sen var det dags o åka hem....  o tror ni inte att vi lyckades tappa bort en i sällskapet också.... självklart den som åkte ifrån sin mobil... o vis av erfarenhet från tidigare festivaler så vet vi att han brukar alltid vara sist ut från öltältet för av nån anledning hinner han alltid precis innan stängning köpa en sista öl. Som sen ska drickas upp.... och vi fick ju inte gå tillbaka in i tältet eftersom de ville att folk skulle gå hemåt eller till hotellet eller vad som... bara inte stanna där. 
Så där stod vi o spanade över borden som sakta blev tommare o tommare.... men inte att vi såg skymten av rätt person heller.... så till slut fick vi åka hemåt utan honom.
 
Men tydligen hade han redan följt med nån annan polare hem till den killen. För dan därpå kunde man läsa på fb att han låg där på soffan o snarkade.... 
 
Som nån hade kommenterat Saras status: koppel på karln
 
Igår var jag hursomhaver inte riktigt människa.... tar hårt att gå ut när man börjar bli gammal o grå... haha
Inte van o festa öht o då spelar det ingen roll att jag inte drack så mycket... så jag sov bort mer eller mindre hela dagen... och det starkaste jag intog var saft.... och den där koppen kaffe på kvällskvisten
Men som nån frågade mig: hade jag kul? 
Ja min devis är att man har inte roligare än man gör sig så svaret är: ja jag hade kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0