Crap crap o dubbelcrap

Rackarns bananer... det åskade, hästarna drog genom staketet. Vet iofs inte om de drog före eller under åskvädret men iaf... när de kom hem igen så var Gnistra skadad. Hela frambenet var blodigt och jag såg ett jack precis vid knät fram. Vi skulle ta in dem under åskvädret men bara Lillen var kvar i hagen... de andra var ute i skogen nånstans o sprang där jag inte såg dem.
 
Väntar på att veterinär ska komma ut o titta... det behöver sys men jag åker inte in på nån klinik ifall det är led som är skadat eller så.... jag orkar inte trixa så mkt med den pållan nå mer... går det inte att fixa bara genom tvätta o sy så får det va så.... då var det inte meningen. 
 
Jag gråter när jag tänker på det men det är inte värt det. Hon har gett mig fler gråa hår än jag vill räkna och även om hon är världens sötaste finaste häst så nej... tyvärr... 
 
Mer än en gång har jag hotat henne med en nackskott när jag varit vansinnigt arg på henne.... man måste inse gränsen.... det är inte nån häst som nånsin kommer att vara ridbar iaf... hon är fem år och inte inriden eller ordentligt inkörd och har humör och envishet som inte är av denna världen... nej jag orkar inte stånga pannan blodig över sånt mer.... 
 
Men vetten har inte kikat än så vi får väl se... hon står i nybyggda boxen o äter med gott mod... jag gav vatten med äppeljuice för o se till att hon drack och hon klunkade i sig.... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0