men titta, jag fick ihop ett inlägg ändå

Åh så jag har längtat till att blogga.... o nu när jag sitter här så är det TOMT i skallen.
.
"Tipiskt" som Nalle Puh skulle ha sagt.
.
Vi har fått våra arbetskläder nu äntligen... det var bara före sommarsemestern som vi provade ut våra kläder... men vem har bråttom?
.
Har haft en sms-konversation om dessa kläder med en vän. Samtidigt förde vi en helt annan konversation på facebook. Hahahaha lite skruvat kändes det allt... eller lite schizofren känsla.
Lyckades med konststycket att åka ifrån min plånbok. Den ligger snyggt parkerad i jackfickan på arbetsjackan som är inlåst i mitt skåp. "dubbeltipiskt"
Men jag kom iaf ihåg att ta med mig skåpnyckeln till jobbet i morse... mer än vad jag klarade av igår.
.
Jag blir lite lätt trött på mig själv ibland.
.
I morrn är jag ledig. SKÖÖÖÖNT
Få se om jag orkar få tummen ur o göra nåt här hemma... ett par tre maskiner tvätt kanske kan få snurra iaf.
I min nya fina tvättmaskin.
Det blev en Hotpoint. Funkar bra tycker jag... än iaf. Bra att det fanns en liten bricka att sätta för ifall man använder flytande tvättmedel så det inte rinner rakt ner i trumman... för ibland vill man ju faktiskt förtvätta även med flytande tvättmedel
.
Ikväll tänker jag nog inte göra så mkt mer. Har hunnit med att leka rörmokare sen jag kom hem. Det har runnit dåligt i duschavloppet en tid nu. Ikväll tog jag tag i att skruva ur pluggen o spolade rent bakom vattenlåset med slangen. Det hade mojsat till sig där av smått o gott. Blir väl lätt så när vi tar hästarnas vatten där o hinkarna ska sköljas rena från hö o halm samt annat bös.
Har sagt åt E att inte hälla det vattnet i golvbrunnen mer. Utan hellre i toastolen. Den är ju ändå dimensionerad för annat skräp än vad duschens avlopp är.
O hörester ska skåpas upp så gott det går o slängas på annat ställe först o främst.
.
Just nu ligger jag i soffan o häckar i mysbrallor och en halv påse ostbågar bredvid. O lite cola att skölja ner det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0