köpa drömmar - kan man det

Var till stan idag.
Tog en vända förbi Granngården o utnyttjade min rabattkupong. OM man köpte 10 fröpåsar så fick man 50% rabatt. Det gillas skarpt.
.
Solros - evening sun
Slingerkrasse - milkmaid
Kornvallmo - bridal silk
Luktreseda - mignonette
Roseniberis - fairy mix
Honungsfacelia
Plocksallat
Piplök
Brytböna
Rädisa
.
Egentligen behövde jag väl inte ett endaste mer frö... har frön så det räcker o blir över... haha ja de där drömmarna som man överlever med när vintern rasar utanför. De drömmarna får en att köpa fröer som skulle täcka bra många tunnland.
Bilderna får vara en liten fingervisning på tidigare års drömmar
Ekorrkorn heter det vackra gräset. Jag har fröer kvar... problemet med att så gräs är ju att jag har djupt inrotat i mig att dra upp gräs när det visar sig i rabatten... hahahaha inte så bra kombo då kanske. Vallmo är också nåt jag tycker är så vackert. Just att de håller en på halster så länge. Man kikar på knoppen o väntar med spänning att den ska bryta o visa sitt vackra innanmäte. Sen är det snabbt över, varje blomma håller bara nån dag innan kronbladen börjar att faddas o ramla av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0