att åka i en teckning

I morse när jag åkte till jobbet så konstaterade jag att det var så vackert med frosten och diset som gav en speciell känsla och ett särskilt ljus.
Det var som att åka runt i en blyertsteckning med enstaka färgstråk. Ett hus i falurött som blekt bröt av. Asparnas stammar som här o var lyste upp i jordigt gul ockra. Granskogen syntes svart med en strykning mot mörkt mörkt grönt. Så mörkt att det bara anades.
Naturen är verkligen enastående vad gäller att skapa vackert.
Framåt eftermiddagen började det utlovade snöovädret.
Jag var glad att få åka hem o inspektera förödelsen som utlovats via fb-chat med J och ett sms från snickarens sambo. Han var ju tvungen o åka hem o hämta sin grovdammsugare eftersom våran råkade sakna både filter OCH dammsugarpåse... oups
Detta kunde konstateras när sotet som skulle sugas upp istället började yra runt från dammsugarens utblås....
Kunde iaf konstatera att förödelsen inte alls var så farlig som jag i mitt stilla sinne hade utmålat.
Före o efter murning
Nästa steg är själva spisen som ska muras in... blir väl nästa gång... måste åka o shoppa loss på mera bruk först bara... en sisådär 10 säckar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0