Fototriss - ögonblick

Det var längesen jag fototrissade men årets sista fototriss kanske kunde vara nåt att vara med på när det handlar om ögonblick. Den har visserligen pågått sen dan före dopparedan men jag har haft fokus på lite annat såååååå...
 
Ögonblick - moments
 
Ett sånt där ögonblick som jag gärna delar med mig av är från när vi var på konserten i London jag och E. 
Jag tycker att bilden säger allt om hennes förväntan och glädje. 
Att äntligen få se sina STORA IDOLER. Att få andas samma luft och få sjunga med i deras låtar - LIVE.
Och därmed är det även ett kärt minne för mig. För vad värmer ens modershjärta mer än att få se sitt barn så totalt lyckligt? Älskade lilla snorpa som vuxit sig så stor <3
 
Ett annat ögonblick som faktiskt betytt massa för mig är att vi faktiskt gav oss iväg på den resan. Att jag tog chansen att ensam med min dotter (och hennes kompis) åka utomlands när jag aldrig förr knappt satt min fot utanför landets gränser. Finland räknas ju knappt. 
Bilden som får symbolisera det är den här... där vi står och väntar på att få gå genom gaten mot planet. All förväntan och nervösa pirrighet som fladdrade runt i min mage just då... 
 
Och min sista bild är från i somras. Trots att vi hade en rätt medioker sommar med massa regn och myggen som VERKLIGEN frodades i mina trakter så fanns det ändå tillfällen när jag kunde bara ligga och njuta. 
När jag låg och tittade på fågelmamman och fågelpappan som flög in och ut ur det lilla hålet i äppelträdet.
Så fort de kom med en näbb full med med mat så kvillrade det massor inifrån stammen. Sånt värmer ända in i hjärteroten ska ni veta. Det ljudet ger hopp om livet.
 
För att kika på andras ögonblick  <--- klickar du bara på länken.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Härliga ögonblicksbilder.

2013-01-02 @ 21:35:03
URL: http://mammselen.blogg.se
Postat av: irene

å så fina ögonblick

2013-01-04 @ 22:48:05
URL: http://tantmammamatte.blogg.se
Postat av: Carita Liljendahl

Fina bilder! Och det att du beskrev vad du kände, vilka minnen bilderna gav - det gav mervärde åt betraktaren!

2013-01-05 @ 22:53:00
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0