baka liten kaka

Jag är så frustrerad....
 
Min mormor bakade en sorts kakor som alltid var favorit på kakfatet.
 
Jag tror att det bara var vanlig mördeg som hon kavlade och stansade ut runda kakor. 
Sen när de var färdiga att äta så var de lagda dubbelt med smält nougat emellan och vända i strösocker.
 
Men jag önskar att jag hade varit med o bakat dem MED henne nångång.
 
Det är väl så kanske... inte förrän det är försent vet man vad man ville fråga om.
 
Nåja, jag ska slänga ihop en deg och så får vi se... jag kan ju dock inte minnas om hon brukade frysa in dem med socker på och om man isåfall ska vända dem i sockret när de fortfarande är nybakta.  Eller om man kan sockra dem sen. Eller ska de doppas i socker INNAN gräddningen??? 
 
I min googlingsiver att försöka finna nån som faktiskt bakar såna kakor och dokumenterar på internet hittar jag lite andra saker.
 
Wienernougat hittade jag ett recept på. Och det hade jag faktiskt en tanke på om jag skulle försöka göra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0